Παρασκευή 17 Ιουλίου 2015

Περί των ιερών εικόνων



(Το κείμενο το έγραψα.....όταν το πρώτου βαθμού συγγενείας πρόσωπο (ψευδομάρτυρας του Ιεχωβά) με είπε ειδωλολάτρη, επειδή είδε στο σπίτι μου πολλές εικόνες του Χριστού, της Θεοτόκου Μαρίας και πολλών αγίων).

Η συζήτηση λοιπόν αυτή για τις Ιερές Εικόνες, είναι ιδιαίτερη για μένα!

 Χ.Ο.=ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ
Π.Ο.Σ.=ΠΡΟΒΑΤΟΕΙΔΗΣ ΟΠΑΔΟΣ ΣΚΟΠΙΑΣ

(Χ.Ο.)  Πείτε μου τι πιστεύετε εσείς για τις Εικόνες;

(Π.Ο.Σ.)   Εμείς πιστεύουμε ότι είναι είδωλα και όποιος έχει εικόνες σπίτι του και τις προσκυνάει είναι ειδωλολάτρης.
Ο λόγος του Θεού μέσα στην Αγία Γραφή είναι ξεκάθαρος:
Διαβάστε εδώ: Έξοδος Κ΄ 4-5. «Μη κάμης είς σεαυτόν είδωλον, μηδέ ομοίωμα τινός, όσα είναι……των μισούντων με».
Σε αυτό το θέμα εσείς έχετε πλανηθεί οικτρά.

(Χ.Ο.)  Πόσες φορές πρέπει να σας το πώ ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία, είναι η μόνη που κατέχει την αλήθεια και δεν πλανιέται;

Πως μπορεί να πλανηθεί η Εκκλησία αυτή, που έχει κεφαλή τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό και την κατευθύνει το Άγιον Πνεύμα είς πάσαν αλήθειαν;

Όχι σε μερική αλήθεια, σαν το «παραμυθάκι» που λέτε εσείς ότι «το φώς έρχεται επί μάλλον και μάλλον», διότι σε σας ΔΕΝ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ ΤΟ ΦΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, αν δεν επιστρέψετε στην Εκκλησία του Θεού που την απέκτησε με το ίδιο Του το Αίμα, αλλά είς πάσα αλήθεια!
Διαβάστε:  Ιωαν. ΙΣΤ 13 «Όταν δε έλθη…….την αλήθειαν…».
Γνωρίζετε επ’ ακριβώς τι είναι είδωλο;

(Π.Ο.Σ.)   Η εικόνα του ανθρώπου είναι είδωλο, η εικόνα του μόσχου είναι είδωλο και φυσικά όλες οι εικόνες είναι είδωλα.

(Χ.Ο.)  Για εμάς ή  εικόνα είναι η απλή απεικόνιση ενός τιμώμενου προσώπου.
Δηλαδή, αν, στο σπίτι σας, έχετε κάποιες φωτογραφίες των γονιών σας, που μένουν στο χωριό είναι είδωλα; Αν οι Απόστολοι είχαν φωτογραφική μηχανή και έβγαζαν μια φωτογραφία για να τον θυμούνται τον Χριστό θα ήταν ειδωλολάτρες;

(Π.Ο.Σ.)  Απαντάνε και οι δύο:
Απάντηση 1ου συγγενικού προσώπου:
-Τον Χριστό δεν τον είδαμε ποτέ, τους γονείς μου τους ξέρω! Άρα θα μπορούσα να έχω φωτογραφίες.

 Απάντηση 2ου προσώπου, του πρεσβυτέρου:
-Βέβαια θα ήταν ειδωλολάτρες οι Απόστολοι.

(Χ.Ο.)  Απάντηση στο συγγενικού πρόσωπο:
πλάνη και η άγνοια σου προς το ιστορικό πρόσωπο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, είναι φανερή.  Γι’ αυτό είπε ο Χριστός στον Θωμά: «Με είδες και επίστευσες….. .…μακάριοι αυτοί που δεν με είδαν και με πίστεψαν».

Απάντηση στον πρεσβύτερο:

Όπως έχεις φωτογραφίες αγαπημένων σου προσώπων στο σπίτι σου και δεν λογίσεσαι ειδωλολάτρης, έτσι και εγώ έχω εικόνες του Χριστού, της Θεοτόκου Μαρίας και των Αγίων σπίτι μου και δεν λογίζομαι ειδωλολάτρης.

Στην παλαιά Διαθήκη, παρ’ όλο που απαγορευόταν αυστηρώς η κατασκευή εικόνων, επειδή όλα τα γύρω κράτη του Ισραήλ ήταν ειδωλολατρικά και υπήρχε ο φόβος να πέσουν οι Ισραηλίτες στην ειδωλολατρεία, ο Θεός διέταξε τον Μωϋσή και έφτιαξε τον χάλκινο όφι. 
Διαβάστε: Αριθμ. ΚΑ΄ 8 «Και είπε Κύριος….., θέλει ζήσει».

Το χάλκινο φίδι δεν ήταν είδωλο φιδιού; Για σκεφτείτε καλά! Το φίδι που ξεγέλασε τους πρωτόπλαστους, έγινε ιάσιμο σκεύος από τον Θεό για να σώσει τους ανθρώπους από τα δαγκώματα των φιδιών;
Αν δεν είχε έλθει ο Χριστός για να σταυρωθεί και να τιμούμε τον Σταυρό και τιμούσαμε το χάλκινο φίδι, που ήταν συμβολικά ο όφις του παραδείσου, πόσα και πόσα θα είχατε να πείτε εναντίον μας;
Μπορείτε να φανταστείτε πόσα βιβλία θα έβγαζε η Οργάνωσή σας για να μας συκοφαντήσει;

(Π.Ο.Σ.)   Το χάλκινο φίδι ήταν είδωλο, αλλά δεν τους είπε να το προσκυνούν.

(Χ.Ο.)  Δεν τους είπε να το προσκυνούν για τρείς λόγους:

  1. Για να μη πέσουν οι Ισραηλίτες στην ειδωλολατρεία.
  2. Ο χάλκινος όφις, δεν ήταν άξιος προσκύνησης, διότι δεν συμβόλιζε κάτι σημαντικό, όπως άξιος προσκύνησης είναι ο Σταυρός, που συμβολίζει την θυσία του Υιού του Θεού και
  3. Δεν είχε έρθει ακόμη ο Χριστός στη γή.

Εμείς έχουμε το πρωτότυπο  και την εικόνα του αληθινού Θεού. Γιατί να μη τον τιμούμε και γιατί να μη τον προσκυνούμε;

Αργότερα ο Θεός διέταξε τον Σολομώντα και έφτιαξε δύο Χερουβείμ από ξύλο και τα οποία τοποθέτησε μέσα στο ναό, πάνω από την Κιβωτό του μαρτυρίου.

Διαβάστε: Έξοδος ΚΕ΄ 18-20. «Και θέλεις κάμει δύο Χερουβείμ…..τα πρόσωπα των Χερουβείμ».
Είναι ειδωλολάτρης ο Θεός, που διατάζει να κατασκευαστούν τα Χερουβείμ;

Ο Σολομών…..Διαβάστε: Β΄Παρ. (β΄χρον.) Γ΄ 10. «Και εποίησε έν τώ οίκω τω αγίω».

(Π.Ο.Σ.)   Είστε ειδωλολάτρες, σαν τους Εβραίους, που έκαναν το μοσχάρι στην έρημο. Με την προσκύνηση των εικόνων δεν με πείθετε.

(Χ.Ο.)  Βλαστημάτε το πρόσωπο του Χριστού, της Θεοτόκου και των αγίων όμως έτσι. Είναι ίδιο το χρυσό μοσχάρι, αυτό το είδωλο ανύπαρκτου Θεούκαι τα συγκρίνετε με τα Θεία Πρόσωπα του Χριστού, της Θεοτόκου και των αγίων;
Ξέρετε τι λέτε;
Διαβάστε τι λέει: Έξοδος ΛΒ΄ 4. « Και λαβών….εκ γης Αιγύπτου».
Μήπως πιστεύετε ότι και ο Χριστός και η Θεοτόκος και οι άγιοι είναι ανύπαρκτα πρόσωπα;
Στην Παλαιά Διαθήκη δεν επιτρεπόταν οι εικόνες, διότι δεν είχε ενανθρωπιστεί ο Χριστός ακόμη.
Στην Καινή Διαθήκη επιτρέπονται οι εικόνες, διότι τον Χριστό και την Παναγία και τους χριστιανομάρτυρες τους είδαν όλοι.
Αν ήταν σήμερα εδώ ο Χριστός και τον φωτογράφιζα και τον είχα επάνω μου, θα ήταν ειδωλολατρεία;

(Π.Ο.Σ.)   Μα η μία Οικουμενική σύνοδος καταδίκασε τους εικονομάχους και η άλλη καταδίκασε τους εικονολάτρες. Ποια Σύνοδος είχε δίκαιο τελικά;

(Χ.Ο.)  Κατ’ αρχάς η Σύνοδος, που καταδίκασε τους εικονομάχους και τους εικονολάτρες ήταν μόνον μία. Ήταν η εβδόμη Οικουμενική Σύνοδος.

Ούτε κατάργηση των εικόνων επιτρέπεται, ούτε και η λατρεία αυτών. Επιτρέπεται μόνον η τιμητική προσκύνηση αυτών και φυσικά η τιμή πηγαίνει στο πρόσωπο και όχι στην ύλη, από την οποία είναι κατασκευασμένη η εικόνα.

Αν πάτε και ποδοπατήσετε και σκίσετε μια φωτογραφία του Προέδρου της Δημοκρατίας και σας πιάσουν, θα σας δικάσουν γιατί σκίσατε το χαρτί ή γιατί προσβάλατε το πρόσωπο του Προέδρου της Δημοκρατίας;

(Π.Ο.Σ.)  Ασφαλώς, διότι προσέβαλα το πρόσωπο του Προέδρου της Δημοκρατίας.

(Χ.Ο.)  Κατά τον ίδιο τρόπο εκτιμούμε και εμείς τα πρόσωπα, που υπάρχουν στην ύλη που είναι κατασκευασμένες οι εικόνες.

Διαβάστε εδώ: Αποκ. ΙΓ΄ 15 «Και εδόθη….., να θανατωθώσι».
Η άρνηση στην εικόνα του θηρίου επιφέρει θάνατο. Άρα η εικόνα του Χριστού  όταν δεν τιμάται από σας είναι άρνηση του Χριστού. Αλλά «όποιος δεν τιμά τον Υιό, δεν τιμά και τον Πατέρα»

Διαβάστε ένα σπουδαίο εδάφιο: Ματθ. ΚΒ΄ 18-21 «Γνωρίσας….είς τον Θεόν». Ο Χριστός ανεγνώρισε την εικόνα του Καίσαρα ενός ειδωλολάτρη Βασιλέα, χωρίς να την απορρίψει, ως είδωλο. Κρίμα που δεν μπορείτε εσείς να αναγνωρίσετε την εικόνα του Αληθινού Θεού!